Afvallen met deze 7 makkelijke tips

vetverlies

Sneller afvallen met deze 7 makkelijke tips, verander je levensstijl!

Gaat het afvallen niet makkelijk of te langzaam? Misschien helpen deze snelle tips!

1. Focus niet op de weegschaal!

afvallenDat je gewicht niet naar beneden gaat wil niet zeggen dat je geen vet kwijt raakt. Op
het moment dat je probeert af te vallen in combinatie met sport en eiwitrijk voedsel kan het zo zijn dat je spier aankomt. Spier is zwaarder dan vet. Het kan dus zijn dat je in kilo’s niet afvalt maar in vet wel. Focus meer op de spiegel, zie je er strakker uit en zit kleding anders.

2. Eet eiwitten!

Dit hoeven geen shakes of eiwit repen te zijn. Eiwitten vind je ook in producten
zoals kwark, quinoa, kipfilet etc. Eet voldoende eiwitten om je spieren en metabolisme te onderhouden. Ook verteren eiwitten langzamer waardoor je minder snel honger hebt.

3. Eet om de 3 a 4 uur!

Het is belangrijk om je lichaam in de verbrandingsmode te houden. Dit doe je door er om de paar uur wat energie in te stoppen. Pas hierbij natuurlijk wel op dat je niet te veel gaat eten!

4. Eet de juiste koolhydraten!

Eet vooral complexe koolhydraten, deze vind je in bijvoorbeeld volkoren producten. Witmeel geeft naar verhouding minder energie dan volkoren producten. Ook bevatten ze totaal geen belangrijke voedingswaarden meer zoals vitaminen en mineralen. Ze zijn dus niet gezond voor je en worden ook nog eens makkelijker afgebroken waardoor ze minder lang vullen. Het is dus belangrijk voor het afvallen vooral volkoren producten te eten!

5. Drink water!afvallen

Water is erg belangrijk voor ons lichaam. Om af te vallen helpt het om voldoende water te drinken. Water doorspoelt het lichaam al het ware. Hiernaast kan het je honger gevoel onderdrukken.

6. Slaap genoeg!

Slaap is het herstel mechanisme voor ons lichaam. In je slaap gebeuren er bepaalde hormonale reset wat kan helpen bij het afvallen. Als deze niet goed werkt doordat je bijvoorbeeld te kort of slecht slaapt kan dit zorgen dat je sneller honger krijgt, meer buikvet opslaat of zelfs spier afbreekt.

7. Doe aan beweging!

Sport of beweeg om sneller resultaat te boeken. Je geeft je metabolisme een boost als je beweegt waardoor je meer verbrand. Daarnaast is het belangrijk om je spiermassa te vergroten of te behouden. Wil je meer weten over welke vorm van beweging bij jou past lees dan deze blog. Voor inspiratie kun je deze video kijken.

Geef een reactie